Monday, March 21, 2011

aPA iTU pErpisAHAn??

KAWAN

mungkin adalah anugerah terbesar dari tuhan untuk menyelesaikan semua masalah kita atau hanya hadir untuk menjadi punca untuk segala masalah kita. dan sy adalah masalah! tp apa peduli. sy mungkin picisan kalau dibandingkn dgn bdk2 sekolah agama berserban dan berkopiah putih.tp jht sy nmpak.mereka? yg pnting sy bukan lah punca kpd tabiat buruk kwn2 sy ye.satu persahabatan itu terjalin apabila datangnya satu pertemuan.tapi yg pastinya setiap pertemuan itu pasti ada perpisahannya..cumanya..cara perpisahannya yg berbeza..

KISAH ELIZA
kisah eliza dan bapa nya si datuk shahril..dulunya eliza itu ditimang,ditatang bagai..kononnya psangan datuk shahril dan datin nora pasti yg mereka tidak akan lagi membuat anak..sekarang..nah ambil kau..sampai 8 orang cahaya mata..ceh..kasih sayang yg dulunya setinggi dan seluas wilayah strawberi..kini hanya tinggal sebutir nasi..itu pun syukur lah sebutir..dari tak ada langsung..so aku nasihatkan si eliza ni kena lah bersyukur juga..haa...tapi kasih sayang yg dirasai eliza tidak kekal statik begitu..malangnya..datuk dan datin itu terbabit dalam kemalangan melibatkan sebuah pacuan empat roda..jenama apa aku pun tak tahu..tapi yg pastinya hanya golongan borjuis kaya raya saja yg mampu pakai..harga pun berapa riban pun aku tak tahu..bertembung dengan sebuah kenderaan yg datang nya entah dari mana..dari planet musytari barangkali...datuk dan datin tersebut..atau lebih senang mak ngn ayah si eliza lah..mati dengan penuh gothic..sekarang eliza terkontang-kangtin..menjaga adik2 nya..maklumlah..anak sulong..padan muka kau..perpisahan mereka secara kematian..sedih..

KISAH JOHAN
Johan seorang lelaki koperat borjuis kaya raya..yg selalu mabuk..dan balik pada waktu malam..dan rogol bini dia sampai puas-puas..aku pun tak tahu lah dia ni manusia jenis apa...ok..dia punya cuping telinga yg ditindik di sebelah kiri..maksudnya dia punya pasangan gay..tapi aku tak faham kenapa dia rogol isteri dia..ok..no bullshit..straight to the point..dia bisekseual...keh.keh.keh..setiap pagi dia bangun..bersiap untuk pergi kerja..kononnya untuk cari nafkah anak..kepala hotak dia...mcm biasa..pakai sluar slack..jenama snails..sumpah selekeh..duit beriban-riban....baju kemeja..mcm biasa garis2 halus..biru dan hitam..seperti biasa dikenakan tali leher warna biru muda..smart pakaiannya..tahniah aku ucapkan..tapi hari itu dia ada temu janji dengan teman gay dia..dekat old town white coffea,,dekat2 area danau kota..sumpah cerita ini sedih..kekasihnya..si Fakhrul..minta hunungan mereka berakhir..alasan nya..dia telah temui jalan yg lurus..hakikatnya..jap aku nak maki dia..kepala hotak kau..si Fakhrul ini sebenarnya dah jumpa kekasih gay dia yg baru..ok stop..mals nak cerita panjang..nanti aku merepek..johan keseorang.baru sekarang dia tahu apa itu perpisahan.pd diri dia perpisah itu ialah terputus nya hubungan.

KISAH ROSMAH
Sekarang tanggal 15 ogos..tepat tarikh genapnya si rosmah dan jejaka tampan dia si Alex..anak yg dilahirkan dengan darah kacukan kaum serani tambah bugis..memang putih lah kan..tapi ada cacatnya juga..jari tangan dia lebih satu..malam ini mereka cadang nak pergi sambut ulang tahun perkahwinan mereka dekat nellys..makan sedap2 lah kononya..nak bagi hadiah..sarung cincin..semua bagai lah..tapi baru cadangan sja..tapi sebelum itu..alex kena jumpa pembantu dia dekat rumah nya,,lorang berapa..rumah pun aku tak tahu..sebab ada kerja sikit yg belum selesai..ok..rosmah dah berbulu sebenarnya..nak dekat 5 dekad dia tunggu suami kacak dia..tapi tak sampai2 juga...jdi..rosmah tekad pergi rumah betina a.k.a pembantu alex..aku mals cerita..korang pun tahu kan..tambah2 lagi pembantu alex tu cina..adoi..sedih..aku cerita sikit rosmah sedar2 yg alex dah pakai dress bintik polka milik pembantu cina dia tu dan si betina itu pakai baju kemeja si alex yg saiz 15setengah..slimfit.hahahaha dan akhirnya perpisahan diorang secara penceraian..

KISAH TRAVIS
seorang siswa yg tinggi lampai tanpa sepatu.keh.keh.keh..badan sasa..dada seluas 79..suka senyum..malangnya.dibenci wanita..aku pun tak tahu apa lah malang sngat hidup dia ini.semasa bergelar siswa..dia rajin..suka mencari kawan..sebab dia tahu..kawan itu penting..dia punya kawan baik dan dia sayang akan kawan2 dia..dia punya 2 org kawan baik..seorang namanya amir..seorang lagi si azlan..mereka sependapat..adakalanya ponteng kelas bersama-sama..tapi antara mereka bertiga si azlan ini antara yg terpandai antara mereka.ok..aku tak nafikan..travis dengki dengan kepandaian azlan..ahhh..amir pun tak kurang nya..mereka ni rapat..kemana2 mesti bersama..cuma sekarang ini..masing2 mcm bawa haluan sendiri..kononya nya mahu fokus study..dan mahu berjaya..(bukan nak berjaya bersama-sama)..hidup ini aku dah beritahu..mcm mekanikal kincir angin..kejap di atas kejap dibawah..ceh..ok..sekarang mereka dah habis belajar..masing2 nak balik ke rumah masing2..entah bila lagi mereka dapat jumpa..aku pun tak tahu..kadang aku tengok mereka bertiga ni..aku pula yg sedih..tapi apa boleh buat..masing2 ada haluan sendiri..jadi..perpisahan mereka dari aspek perpisahan lah..aku tak tahu nak tulis perpisahan jenis apa..aku rasa ini lah perpisahanan..

tapi.
sesungguhnya pada diri aku, sejujurnya,haa perpisahan itu adalah satu perkara yg sampai sekarang aku tak tahu apa itu perpisahan dan bagi diri aku semua nya sama.orang kata aku gila,terencat,spastik,retarded aku mengaku baik dan jahat bagi aku semua nya sama.haa gila tak saya??