Tuesday, March 29, 2011

SeBuAH enTRi SebELum Ke NeRAkA

aku rasa aku nak bunuh diri..cumanya aku tak tahu kenapa..

walaupun sebenarnya aku masih dalam dilema kapitalis proletariat yg paling gampang pernah aku alami..aku sudah putus harapan..dan mahu hentikan kontinuiti hidup cilaka aku ni..aku rasa kompoun hidup aku ini hanya layak untuk jantan keparat dan betina slut saja yg ambil alih. sedihnya aku..dan aku kecewa ribuan kali..

cumanya smpai sekarang aku tak tahu kenapa aku masih belum mampu bunuh diri.

dengan perlahan..aku turuti tangga bangunan apartment aku yg terletak betul2 di tengah kota bandaraya..dengan perasaan marah yg meliputi akal dan otak fikiran aku..masa itu mcm dalam pukul lima sebab aku dapat lihat di mana spektrum warna pada waktu itu bersamaan dengan frekuensi prostat,uterus,ovari dan testis yg merangkumi sistem reproduktif manusia..aku rasa aku pilih waktu yg tepat...di mana semua orang baru pulang dari dunia likuisiti kota raya mereka..azan asar mula berkumandang..tapi itu semua masih tidak cukup untuk aku padam niat kafir aku yg sedang teradiasi dalam diri ini..-_-

dan sesungguhnya..pada masa itu cuma ada aku,jasad kosong yg tak punya hati,kertas kosong dan sebatang pen kilometriko yg hampir habis dakwat..ya..cuma aku..seorang manusia yg tak punya otak..

dan sekarang aku mula hampirkan kaki tirus ku ke penghujung genting bumbung yg secara totalnya akan kelihatan bandaraya kuala lumpur yg penuh sesak dengan drama hidup borjuis koperat kaya raya yg selalu ada skandal hidup dengan awek cina belasan tahun..sekarang aku rasa betu2 mahu bunuh diri..aku jengketkan kaki..dan sedia untuk serah kan diri aku kepada hukum graviti yg paling babi..

tapi aku statik kan langkah aku..tak kan aku mahu bunuh diri tanpa tinggal sebarang konflik kepada manusia yg gampang yang bakal terseksa dengan kematian aku..aku mahu kematian aku ni akan dirasanya sampai dia rasa mahu mati sampai dia mati nanti..keh.keh.keh.

lalu kucapai kertas kosong tadi..kubuka penutup pen kilometriko yg penanya berwarna merah tadi..lantas aku tulis di atas kertas tersebut..kepala surat itu bertajuk Tribut Buat Manusia Yg Aku Dendam...sebuah entri yg aku rasa paling sesuai untuk aku tinggalkan sebelum aku ke neraka aku rasa..dan aku mula tulis..dari satu epilog ke satu epilog manusia yg aku benci dan dendam...aku harap manusia keparat yg tergolong dalam entri aku tadi akan berasa serba salah sampai mati..

-Travis dan Junaidah
mak dan ayah..kenapa mak dan ayah sanggup buat asraf begini..korang ratah hidup aku habis-habisan..penuh rakus..apa salah aku..kau ragut jiwa aku..malah kau potong jari aku dan dijadikan bahan jualan untuk kamu semua hidup kaya raya..dasar keparat..junaidah tak puas kah engkau bermaksiat dengan johan..apa kurangnya travis? lelaki kacukan enggeris..entah2 aku ni pun bukan anak kepada si travis..tapi apa boleh buat..travis saja yg aku nampak rogol kau..cumanya..aku kena bersyukur..tanpa kamu semua tiada nya aku dalam ruang raya dunia indah ini..tapi..untuk sekian kalinya..apa salahnya kau bagi aku kebebasan..kasih syang..dan sekarang..aku mampu kawal takdir aku sendiri..dan kamu berdua jngan menyesal..

-Fatimah
gadis kaya raya..yang punya kaki licin dan putih serta gebu tapi ketiak dia sedikit berkarat..kantoi ketiak kau berkarat sebab aku mengintai kau masa kau mandi pakai bikini dalam tab mandi hari tu maaf ya fatimah..badan dia..rupa dia..tak payah kata apa erogan,gadis penuh sensual,dominan dan seduktif..cukup untuk bikin jantan yg punya jiwa rapuh,gersang dan tidak berpendirian angau dengan stimulasi yg kau pamerkan tanpa sengaja. aku juga termaksuk dlam golongn tersebut..kerana aku termakan dengan kata2 kau..kita berkawin dan punya dua anak.anak kita kembar..terima kasih sngat sebab aku dapat rasa tubuh kau yg panas tu.keh.keh.keh..tapi aku tetap senarai kan kau dalam manusia yg paling gampang pernah aku jumpa..hakikatnya kau tak lah sehebat mana..aku masih boleh faham kau..walaupun kau tak mampu faham aku..ya aku tahu hakikatnya kau wanita bisu..tapi cinta aku tulen terhadap kau fatimah..kenapa kau pergi dulu sebelum diri aku..kau tinggal kan aku keseorang menjaga duorang anak yg serupa mcm kau..umur dah 3 tahun..tapi sampai sekarang aku tak pernah dengar mereka menangis,,apatah lagi mengungkap perkataan 'ayah' yg sngat aku tunggu-tunggu..aku harap sngat lepas ni..aku dapat jumpa kau..kita kejar2..sambil aku tangkap kan rama-rama indah khas buat kau...

-Johan
seorang lelaki koperat kaya raya kacak tapi malangnya kau gay. aku akui johan..kau adalah satu-satunya dadah yg paling aku adiktif dalam kitaran hidup gampang aku ini..aku masih ingat masa kita berdua-duaan di dalam mobil mewah kau..saat kau kucup bibir aku penuh rapat..lidah kau..tapi sejujurnya aku kata..mulut kau bau gampang masa tu..tapi aku tahan..terseduktif punya pasal..aku terpaksa layan..kau ambil berat pasl aku..selepas saja kematian isteri aku si fatimah..tapi kau buat gampang dengan aku..kau jalin hubungan dengan Junaidah a.k.a ibu aku..

kau bangsat..

maaf..tapi cinta aku terhadap kau tulen..sejujurnya aku cakap..tapi..kau juga telah tinggalnkan aku keseorang di sini..dengn bayang2 aku sendiri..aku masih rasa akan kehadiran kau.benar..aku masih rasa..cuma aku tahu.kau harus hadir akan satu program dalam satu jangka masa yg ditentukan..dan aku akan doakan kau disana,aku harap semua urusan kau dipermudahkan..dan ditemani dengan segala kebaikan yg kau telah buat di atas dunia yg rapuh ini..

aku yakni..pasti..yg kita akan berjumpa lagi...

aku teringin sngat nanti kita berjumpa.kita main suap2 aiskrim blueberry..sambil kau cuit pipi aku..kau ketab bibir aku..aww..syoknya..kau boleh bikin aku orgnsm kau tahu..

tapi..aku rasa tak salah..apa yg aku rasa...dan aku hanya anggap.hari ini hanya satu mimpi tragik lagi patetik yg pernah aku alami...dan aku hanya mampu berharap..bahawa ini hanya satu mimpi yg penuh melankoli dan esok akan lebih bahagia..tapi ternyata aku salah..hakikatnya.aku tahu semua ini adalah satu babak hidup yg tulen dan bukan temporari..dan semestinya aku akan serah diri aku kepada hukum graviti selepasni..biar dia mamah torso aku sebagaimana dia mamah torso kamu Johan..

kemudian..aku biarkan kertas kosong itu tadi terbang ditiup anging membawa segala informasi yg aku tulis tadi..sebab aku tahu kertas kosong itu tadi sedang terjunam jatuh dibaham graviti..dan barangkali kertas kosong tadi mungkin dicapai oleh manusia yg tidak tahu apa-apa..dan mula berhipotisis tentang kertas yg aku ejakulate segala dendam asmara cinta haram jadah tadi.

kini..akau rapatkan jari-jari kaki aku..sekarang aku tekad..bersedia untuk merebah kan dada kepermukaan lantai yg penuh granit batu besi..yg sumpah aku rasa sakit paling tahap infinit..aku kini redha hukum graviti mengambil nyawa aku..tiba-tiba...

'abg..abg...jngn abg..!' jerit manusia babi dari bawah..
kau ni apahal babi? aku nak bunuh diri ni..dia tak nampak ke? dia ingat aku nak main masak2 ke apa?
'bukan bang..tak kan nak mati seorang diri..kejap bang..saya nak ambil kemera bang..'
kan aku dah ckap..semua manusia dalam ruang raya yg kontemporari ni memang tengah menghentam aku..aku nekad..aku mahu bunuh diri..tiba-tiba

kabus ribut,angin debu menampar pipi aku yg kini berada di tingkat paling atas..(rooftop)

mungkin saat tu aku baru sedar, yg ni adalah satu lg pilihan salah aku dari jutaan pilihan salah yg pernah aku buat masa hidup. cumanya dah tak sempat, badan aku mula merebah merentas segala limitasi apungan yg wujud. aku mula rasa kesejukkan angin yg merentas badan. mungkin adalah yg paling sejuk pernah aku rasa.

sampai ke tingkat ke 20 tangan aku tersepit dekat tingkap Siti, model sambilan iklan prabayar yg sedang asyik berasmara dengan kekasih enggeris dia.membuatkan tangan aku tercerai dr badan. separuh badan aku pula terbelah apabila aku terhentak dgn penghadang balkoni tingkat 10 rumah Shakir, seorang penganggur yg tak punya masa depan yg bakal kena bunuh dengan ah long sebab tak langsaikan hutang 50000 dolar dan akhirnya kepala aku mendarat tepat dekat bahu jalan dan membuatkan otak aku terbang 6 hasta dari jasad.

tapi sudah mati itu disebut dalam al-quran tidak akan dicepat atau dilambatkan walau sesaat, aku masih tak mati walau semua kompartmen badan aku dah bercerai entah ke mana. aku dapat rasa orang mengelilingi aku, ramai. cumanya tak ada siapa yg kisah pasal aku. aku sedar diorg tgh bukak seluar Dockers aku, baju kemeja Zara, dan jam Rolex yg ribuan harganya. cuma itu yg mereka kisah, bukan aku, lantas lalu pergi.

kisah kematian Asraf (si pembunuh diri) jd topik hangat surat khabar esok.

sampailah suatu petang, dekat Keramat.seorang budak yang sedang bermain basikal yang punya kipas kertas pusing2 di tepi pemegangnya dan secara tidak lansungnya ternampak akan dia kertas tersebut..lalu disimpannya..

hinggalah umurnya mencecah 19..lalu dipostnya kandungan kertas tadi di dalam blognya..serupa apa yg tertulis di atas...

=)

Monday, March 21, 2011

aPA iTU pErpisAHAn??

KAWAN

mungkin adalah anugerah terbesar dari tuhan untuk menyelesaikan semua masalah kita atau hanya hadir untuk menjadi punca untuk segala masalah kita. dan sy adalah masalah! tp apa peduli. sy mungkin picisan kalau dibandingkn dgn bdk2 sekolah agama berserban dan berkopiah putih.tp jht sy nmpak.mereka? yg pnting sy bukan lah punca kpd tabiat buruk kwn2 sy ye.satu persahabatan itu terjalin apabila datangnya satu pertemuan.tapi yg pastinya setiap pertemuan itu pasti ada perpisahannya..cumanya..cara perpisahannya yg berbeza..

KISAH ELIZA
kisah eliza dan bapa nya si datuk shahril..dulunya eliza itu ditimang,ditatang bagai..kononnya psangan datuk shahril dan datin nora pasti yg mereka tidak akan lagi membuat anak..sekarang..nah ambil kau..sampai 8 orang cahaya mata..ceh..kasih sayang yg dulunya setinggi dan seluas wilayah strawberi..kini hanya tinggal sebutir nasi..itu pun syukur lah sebutir..dari tak ada langsung..so aku nasihatkan si eliza ni kena lah bersyukur juga..haa...tapi kasih sayang yg dirasai eliza tidak kekal statik begitu..malangnya..datuk dan datin itu terbabit dalam kemalangan melibatkan sebuah pacuan empat roda..jenama apa aku pun tak tahu..tapi yg pastinya hanya golongan borjuis kaya raya saja yg mampu pakai..harga pun berapa riban pun aku tak tahu..bertembung dengan sebuah kenderaan yg datang nya entah dari mana..dari planet musytari barangkali...datuk dan datin tersebut..atau lebih senang mak ngn ayah si eliza lah..mati dengan penuh gothic..sekarang eliza terkontang-kangtin..menjaga adik2 nya..maklumlah..anak sulong..padan muka kau..perpisahan mereka secara kematian..sedih..

KISAH JOHAN
Johan seorang lelaki koperat borjuis kaya raya..yg selalu mabuk..dan balik pada waktu malam..dan rogol bini dia sampai puas-puas..aku pun tak tahu lah dia ni manusia jenis apa...ok..dia punya cuping telinga yg ditindik di sebelah kiri..maksudnya dia punya pasangan gay..tapi aku tak faham kenapa dia rogol isteri dia..ok..no bullshit..straight to the point..dia bisekseual...keh.keh.keh..setiap pagi dia bangun..bersiap untuk pergi kerja..kononnya untuk cari nafkah anak..kepala hotak dia...mcm biasa..pakai sluar slack..jenama snails..sumpah selekeh..duit beriban-riban....baju kemeja..mcm biasa garis2 halus..biru dan hitam..seperti biasa dikenakan tali leher warna biru muda..smart pakaiannya..tahniah aku ucapkan..tapi hari itu dia ada temu janji dengan teman gay dia..dekat old town white coffea,,dekat2 area danau kota..sumpah cerita ini sedih..kekasihnya..si Fakhrul..minta hunungan mereka berakhir..alasan nya..dia telah temui jalan yg lurus..hakikatnya..jap aku nak maki dia..kepala hotak kau..si Fakhrul ini sebenarnya dah jumpa kekasih gay dia yg baru..ok stop..mals nak cerita panjang..nanti aku merepek..johan keseorang.baru sekarang dia tahu apa itu perpisahan.pd diri dia perpisah itu ialah terputus nya hubungan.

KISAH ROSMAH
Sekarang tanggal 15 ogos..tepat tarikh genapnya si rosmah dan jejaka tampan dia si Alex..anak yg dilahirkan dengan darah kacukan kaum serani tambah bugis..memang putih lah kan..tapi ada cacatnya juga..jari tangan dia lebih satu..malam ini mereka cadang nak pergi sambut ulang tahun perkahwinan mereka dekat nellys..makan sedap2 lah kononya..nak bagi hadiah..sarung cincin..semua bagai lah..tapi baru cadangan sja..tapi sebelum itu..alex kena jumpa pembantu dia dekat rumah nya,,lorang berapa..rumah pun aku tak tahu..sebab ada kerja sikit yg belum selesai..ok..rosmah dah berbulu sebenarnya..nak dekat 5 dekad dia tunggu suami kacak dia..tapi tak sampai2 juga...jdi..rosmah tekad pergi rumah betina a.k.a pembantu alex..aku mals cerita..korang pun tahu kan..tambah2 lagi pembantu alex tu cina..adoi..sedih..aku cerita sikit rosmah sedar2 yg alex dah pakai dress bintik polka milik pembantu cina dia tu dan si betina itu pakai baju kemeja si alex yg saiz 15setengah..slimfit.hahahaha dan akhirnya perpisahan diorang secara penceraian..

KISAH TRAVIS
seorang siswa yg tinggi lampai tanpa sepatu.keh.keh.keh..badan sasa..dada seluas 79..suka senyum..malangnya.dibenci wanita..aku pun tak tahu apa lah malang sngat hidup dia ini.semasa bergelar siswa..dia rajin..suka mencari kawan..sebab dia tahu..kawan itu penting..dia punya kawan baik dan dia sayang akan kawan2 dia..dia punya 2 org kawan baik..seorang namanya amir..seorang lagi si azlan..mereka sependapat..adakalanya ponteng kelas bersama-sama..tapi antara mereka bertiga si azlan ini antara yg terpandai antara mereka.ok..aku tak nafikan..travis dengki dengan kepandaian azlan..ahhh..amir pun tak kurang nya..mereka ni rapat..kemana2 mesti bersama..cuma sekarang ini..masing2 mcm bawa haluan sendiri..kononya nya mahu fokus study..dan mahu berjaya..(bukan nak berjaya bersama-sama)..hidup ini aku dah beritahu..mcm mekanikal kincir angin..kejap di atas kejap dibawah..ceh..ok..sekarang mereka dah habis belajar..masing2 nak balik ke rumah masing2..entah bila lagi mereka dapat jumpa..aku pun tak tahu..kadang aku tengok mereka bertiga ni..aku pula yg sedih..tapi apa boleh buat..masing2 ada haluan sendiri..jadi..perpisahan mereka dari aspek perpisahan lah..aku tak tahu nak tulis perpisahan jenis apa..aku rasa ini lah perpisahanan..

tapi.
sesungguhnya pada diri aku, sejujurnya,haa perpisahan itu adalah satu perkara yg sampai sekarang aku tak tahu apa itu perpisahan dan bagi diri aku semua nya sama.orang kata aku gila,terencat,spastik,retarded aku mengaku baik dan jahat bagi aku semua nya sama.haa gila tak saya??