Wednesday, August 10, 2011

hAti mATi

aku jadi pusing setelah lama memerapkan diri mencari entri keluar untuk musnahkan segala makhluk gampang itu dari horizon dunia ini.aku sesekali cuba mencampak beg itu kembali kedalam lautan masin supaya segala pahit dan manis yg telah dirasa lenyap menjadi neutral..tapi malangnya aku gagal untuk kesekian kalinya..

lalu aku terus melabuhkan punggung aku di atas kerusi merah yang lapiknya lembut umpama baldu..sejurus selepas aku pegang erat beg yg hendak aku campak tadi..aku didatangi satu susuk wanita..membawa sebatang pen kilometriko warna hitam dan satu notepad. dikenakan pakaian seragam..tertera perkataan 'secret recipe'..Nora..namanya setelah lama aku amati nametag yg dipakainya..

'sir,order please?'
kata Nora tadi sambil dilabuhkan punggung lebarnya tadi sambil menampakkan lurah dadanya dan mengenakannya dengan coli bintik polka warna merah..Nora hadirkan dirinya dengan penuh stimulus sensual sampai boleh buat jantan keparat mcm abg aku yg mati kena bunuh sebab rogol isteri orang merana, melutut mahukannya..

'air kosong..satu potong cheesecake'
aku cepat2 berpaling ke arah bawah..melihat kasut kulit jenama crocodile hadiah drpd kekasih lama aku yg gampang itu..supaya aku tidak termakan dengan stimulus yg dipamerkan tadi..

'anything else sir?'
sambil Nora mengetab bibirnya tanda geram terhadap aku..

'no'
cepat2 aku genggam erat beg yg aku bawa tadi..

*30 minit berlalu

aku makan segala makanan yg aku pesan tadi.sekarang cuma tinggal plate kosong,gelas dengan separuh air, garfu,sudu dan pisau kulinari di atas meja..

tiba-tiba seorang wanita..yang mengenakan satu pakaian labuh, menutup aurat, berstokin tangan dtg mendekati meja aku..dia order sepotong kek cokelat..wajahnya bersih..terpapar akan satu harapan baru untuk aku untuk membuka beg itu kembali..tapi belum tiba masanya lagi..

aku lantas bangun..membetulkan kembali baju kemeja aku tadi, supaya aku tampak lagi tampan.aku berani kan diri mendekati meja perempuan berpurdah tadi..beg tadi masih lagi aku pegang erat.

'assalamualaikum'
sapa aku berani..

'............................'
masih tiada jawapan..malah perempuan tadi berpaling kearah lain..tidak mahu melihat aku..lalu aku kembali semula ke meja aku..kali ini aku lebih malu..semua lelaki koperat,wanita drama metropolitan memandang ke arah aku..tanda sindir..
sekali lagi, aku didatangi Nora...

'abg ada masalah? Nora boleh tlg..'
sambil dia memegang tangan aku memberikan no tel dan alamat rumahnya..dan Nora masih lagi mengekalkan ponggong montoknya tadi di atas kerusi bertentangan mata dengan aku..

'tak ada, aku tak ada masalah..pergi kau dari sini'
keji aku kepadanya..

keadaan di restauran kek itu semakin tegang apabila aku mula mencemuh Nora..pasangan gay Travis dan Bruno yg berada di hujung sebelah selatan yang sedang sibuk bercumbu, bermain lidah mula bngun meninggalkan restauran itu secara tergesa-gesa...kerana meraka dpt merasakan bahawa sesuatu perkara yg tidak diingini bakal berlaku..

begitu juga pasangan Datuk Jamil dan kekasihnya Datin Roza iaitu isteri kepada Datuk Hisham.masing2 punya drama koperat sendiri.keluar terges-gesa sambil berpegangan tangan.cumanya aku, Nora dan wanita purdah tadi yg kekal statik di meja masing2..

aku bangun dari kerusi, lalu mara ke arah Nora..aku sekali lagi mencemuh sikapnya yg umpama wanita slut yg suka bikin uterus kembang, semakin aku mara, aku terdengar suara wanita purdah tadi berkata sesuatu.lalu aku berpaling kearahnya yg berada di sebelah kanan aku..

tiba-tiba aku terasa seperti lapisan epidermis aku mula menipis. terasa sakit akibat pain receptor aku masih boleh berfungsi..rupa2nya..Nora menikam aku tepat ke arah ventrikal kanan aku..menggunakan pisau kulinari yg berada dia ats meja tadi..

'aduhhh'
aku bilang...
aku cabut pisau itu lalu satu tarikan graviti menyebab pisau itu jatuh ke atas lantai..

'kenapa kau tikam aku Nora?'
tanya aku sambil aku pegang erat beg yang aku bawa tadi..

'aku tikam kau tepat ke arah hati sebab kau tak punya hati..kau suka permainkan wanita seperti aku.aku cuma mahu dikasihani,bukan untuk dirogol berulang kali,hakkktuihhh'
ujar Nora sambil meludah air liurnya tepat ke arah muka aku...

'ya. kau memang betul Nora.aku tak punya hati sekarang..dan aku tidak akan lagi beri hati aku kepada wanita slut seperti kamu lagi dan lagi.ya lagi.,tapi aku akan beri hati aku ni kepada wanita yg betul2 punya hati'
sambil aku mencampak kan beg yg aku pegang tadi kearah wanita purdah itu..lantas aku rebah ke atas bumi..
mati..

Tuesday, July 5, 2011

iNkUeS

Sebutir mutiara tanpa warna jatuh dari kelopak mata yang sirna cemerlang bahkan sentiasa dikitari kesayuan dan kedukaan.terkenang hari semalam yg digunungi harapan,tetapi diakhiri dengan kepiluan.ayu zahira sendiri juga lagi yg masih lagi di bank itu.bank yg ditubuhkan penuh dengan pro dan kontra penghuni dunia semenanjung.ayu zahira adalah simpanan tetap,tetapi tidak menghasilkan sekuman pun dividen.

‘aku masih di sini,’sendunya memecah jurai embun pagi yang masih membasah.lantas seperti seringnya juga mama dewani akan dating mengelus-elus rambut dan membelai-belai.untuk sejenak waktu dalam pusingan jarum jam itu..ayu zahira terhibur dan imbauan nasib malang dirinya yang telah mulai dirasakan terbuang itu terlerai.tetapi hanya seketika.

Purnama yg lalu,mama dewani menerima simpanan baru yg telah diendos daripada sebuah pusat perubatan. Ada lebam-lebam pada simpanan yg baru ini dan jasadnya kebiru-biruan.namun,nafasnya teratur dan cecair putih itu rakus dilahapnya.

Ayu zahira mengenang diri,sepuluh tahun dulu,waktu menjadi simpanan ulung,adakah begitu situasinya? Adakah begitu ketulan daging dan tulang yg masih lembik dibalut kulit. Dan dia mendengar bisik-bisik, simpanan baru ini dari timbunan kertas-kertas yang menjadi calon pembakaran.

Kenangan itu memecah dasar seketul daging berwarna merah kehitaman, mencuit rasa hiba dan nostalgia pilu.

Mama dewani selalulah menjadi bidadari dari langit, bertindak sebagai dewi penghibur duka lara.

Mama dewani terjadi sebagai manusia yang begitu tinggi darjah sensitivitinya terhadap sebarang pergerakan di dunia.sejak cadangan ratu Negara yang mahu menubuhkan bank itu, hatinya bagai dicuit-cuit. Penubuhan bank itu memang menimbulkan kegegeran..melaut yg angguk dan melaut yg menggeleng.mama dewani dengan tulus putih hati rela melepaskan jawatan di sebuah badan kebajikan dan menjadi orang utama bank itu.

Begitulah akhirnya, apabila bank itu tertubuh juga mama dewani menyaksikan ayu zahira sebagai simpanan ulung. Ayu zahira yg cedera parah, berselaput kotoran dan titik darah belum berhenti waktu ditemui

Berbekalkan rasa simpati dan kasih saying yg padat dalam hati . mama dewani melumurkan ayu zahira dengan keprihatinan . pun begitu, cedera yg menimpa pada tahap serius itu membekasi hidup ayu zahira hingga abadi.

"ayu ini kenapa ma?"

"ayu cantik, ayu macam anak mama yg lain juga,"

"tapi kenapa ayu masih disini?"

"tunggulah.ayu akan pergi juga,"

Entah untuk kali keberapa ratus, kata pujukan begitu terluah bagi memberi sekerdip cahaya kegirangan dalam hati ayu zahira. Dan ayu zahira masih begitu setiap ada simpanan baru di bank itu dan setiap ada simpanan yg dikeluarkan bagi memenuhi permintaan.mama dewani juga dibaluti rasa hati,ketulan daging dan tulang sum-sumnya dengan rantaian harapan semoga ada permintaan kepada kewujudan ayu zahira.namun sinar matahari pagi yang seringnya menyaman kan bertukar kepada gumpulan awan mendung menjelang petang dan ayu zahira terus menjadi simpanan abadi di bank itu.

Betapakah peritnya ayu zahira mahu meneruskan hidup di dunia ini.gabungan beberapa molekul rasa itu,kasihan sayu,sedih,simpati,melankoli membumikan mama dewani dengan ketulan darah merahyang kasih dan welas kepada ayu.hidup dalam bank yg tertubuh penuh geger.

"bank itu perluatas nama kemanusian."

"penubuhannhya seperti besi berani atau magnet kepada hidup yg dimurkai allah"

"kembali kepada akar tunjangnya,atas nama pembelaan"

"kepada perilaku terkutuk itu"

"kepada daging,tulang.kulit, yg masih lembik ditemani roh ,tetapi nilainya seperti bangkai."

Mama dewani atau siapa sahaja yang kenal erti manusiawi akan sedar dan paling minimum menyebut "kasihan",dileretkan lagi dengan ketetepan dua ulas bibir. "manusia yang tidak bertanggungjawab" setiap menyaksikan makhluk kecil lembik itu ditabur di merata tempat .kesimpulannya cadangan ratu Negara direalisasikan dan mama dewani menjadi orang kanannya!

Ayu meneliti wajah dicermin. Hidungnya yang tinggi dipicit-picit dan mata yang sungguh bulat dipejamcelikkan. ayu tersenyum basah. walaupun begitu, dia terasa kulitnya di gunting-gunting ,pedihnya,perintnya.ungkapan yg terdengar oleh cuping telinga menggigit dan mengunyah segala cerita dalam diri.”siapa mama dan papanya?”jawapan mama dewani kian halus.tetapi usia yg telah sepuluh tahun dan ketulan otak yg sihat itu menterjemah percakapan kian matang.gegendang telinga juga positif ,mampu menginterpretasi bahasa dan difahami.

"dia koma waktu ditemui,kakinya mungkin digigit binatang garang."

"allah maha kaya.masih ada sisa usia untuk melihat horizon dunia"

"terpaksa menjadi kudung untuk mengelak kuman menjalar ke seluruh tubuh"

Ayu zahira menujah-nujah kaki tanpa tapak.tanpa jari,ke lantai.kerana inikan aku tetap disini? Sirna permintaan?

Tanpa bank ini bumi manalah y ada tarikan gravitiuntuk ayu zahira?tanpa mamadewani .manalah mama dan papa?berada di sekolah setiap hari adalah menyeksakan.

Cerita tentang papa mama daripada teman-teman ialah petir yg membakar.apabila matanya terpaku kepadadaun-daun kering yang tanpa destinasi ditiup angin ,itulah aku, ayu zahira.

Sempatku ingat bisikan syahdu mama dewani, hidup perlu bersyukur,terima kasih kepada apa yg terkurnia.imbasan kuntum-kutum senyum tercerna di bibir mengingati mama dewani. Dalam sujud solat yg telah dipelajari dan tidak pernah alpa dilaksanakan , ayu zahira memanjatkan doa supaya diberi petunjuk ke jalan yg benar.

Ayu zahira sesungguhnya tidak pernak gersang teman. Ada saja manusia kecil yg masih lembik mendatangi bank itu. Namun, sebelum nilai kasih persaudaraan berputik, ayu zahira ditinggalkan lagi. Simpanan yg baru itu kiranya tidak bermastautin dan bank itu sekadar persinggahan justeru ada permintaan yg datang. Dan ayu zahira masih di sini?

"ayu ini kenapa ma?"

"ayu cantik, ayu macam anak mama yg lain juga,"

"tapi kenapa ayu tidak diambil siapa pun yg dtg?"

"tunggulah.ayu akan pergi juga,"

Kebosanan tak dapat dibendung, ketulan darah merah kehitaman antara ketulan daging yg berdegup dan rongga yg bernafas itu secara dicucuk koyak dan cairan merah pekat mengalir dimana-mana.

Lalu mama dewani dtg lagi, dengan segala ramuan dan rempah – ratusnya mengubati kelukaan itu.pantas ayu zahira menginsafi bahawa hidup perlu bersyukur. Angin kepiluan akan berlalu buat seketika.

Sebuah kenderaan mewah, warna keemasan mempesona pandangan ayu zahira. Dua penghuninya yg turun bergaya membuat ayu menepi, member laluan. Jari lembut si wanita sempat mencuit pipi dan hidung ayu zahira. Senyum rekah dari bibir disalut warna merah itu dibalas ayu zahira dalam rasa kagum dan takjub.akan pergikah aku bersama tokoh ini?

Detik rasa dan Tanya ayu zahira kepada diri sendiri.ayu zahira menanti.terlalu berat hempasan konkrit harapan yg menimpanya setiap ada tetamu mendatangi bank itu.

Deras air suam yg sedia bertakung di tubir mata andainya dia terus disini?ayu zahira terus kesasar bersama rasa kepedihan mencari wajah mama,teramat ingin mengintai wajah papa.otaknya dikitari fikir! Siapakan mama,di manakah papa? Mengapa terlahir ayu zahira ini diluar rasa tanggungjawab manusia. Segala persoalan tertelan dalam pedih derita diri ditemani mama dewani.

Dua penghuni kereta mewah itu pulang bersama insane yg dianggap ayu zahira adik kecil comel tersayang, baru seminggu bersamanya. Bagai selalu kasih yg berputik dalam diri ayu zahira tidak sempat berkembang. Embun pagi yg menyegarkan kuntuman berputik itu dipanah ganas sinar matahari oleh datangnya dua penghuni kereta mewah itu. Dan ayu zahira masih disini.

"ayu ini kenapa ma?"

"ayu cantik, ayu macam anak mama yg lain juga,"

"tapi mengapa mereka tak ambil ayu?"

"tunggulah.ayu akan pergi juga,"

Mama dewani tidak dapat menumpukan masa sepenuh pusingan jam bersama ayu zahira. Banyak urusannya yg lain. Selain di sekolah, ayu zahira bersama pembantu mama dewani. Justeru dirinya dianggap kian boleh berdikari, layanan minimum yg terlaksana dan pendatang yg baru menerima penuh perhatian.

Mengenang kehidupan, pundaknya menerima segalanya walau berat , melelahkan. Nafasnya yg akhir-akhir ini sesak . setiap kehilangan insane yg baru mahu disayangi dileraikan perlahan-lahan.kepergian adik-adik kecil serasa menggigit makna diri. Sedang ayu zahira masih disini.

Hanya beberapa purnama ini ayu zahira mendapat teman setia. Walau badan yg lebam sebelah mencacatkan pandangan ayu zahira kepada teman baru ini, ayu zahira tetap ria justeru ada aset sebagai simpanan tetap walau tanpa sekuman pun dividen di bank itu.

"kasihan, badannya terbakar sebelah, ditemui di tempat pembakaran sisa gunaan manusia"

"namun usianya masih ada. Allah maha kaya"

Ayu zahira meresah gelisah mendengar bisik itu. Lalu ayu zahira teringat perihal anak-anak perempuan yg dibunuh hidup-hidup pada zaman jahiliah seperti dalam riwayat yg dikisahkan mama dewani apabila ada kelapangan waktu.

Tetapi kini zaman serba maju, zaman computer, zaman internet, zaman porno, bukan zaman jahiliah. Ayu zahira geleng kepala. Fikirnya belum mampu pergi ke situ.

Sejenak ayu zahira merasakan keharuan yg tidak terkatakan. Di celah-celah kehidupan yg didambakan, terselit ingatan kepada kepergian abadi.

Pesan mama dewani seperti suluh dalam kegelapan.

"allah beri kita usia untuk kita syukuri hidup itu. Keluhan hanya mengarah kepada putus asa dan putus usaha. Penuhkan minda dengan jalur-jalur yg positif."tanpa mama dewani siapalah ayu zahira.

"puan seri mahu yg besar atau kecil?"

"...."

"o...dua-dua"

"o.k saya tunggu petang ini, kalau pagi, yg besar ke sekolah."

"...."

"sepuluh tahun."

Dengan lembut, penuh karisma mulia mama dewani meletak ganggang telefon. Ada senyum rekah dari bibirnya. Ayu zahira telah arif memahami. Ada gunungan harapan bergumpal dalam dirinya. Ada rengek manja di alam halusinasinya bahawa dia nanti akan menyebut papa,mama.

ayu zahira menahan getar yg menghenyak dada menunggu petang ini. terasa bahawa hidup kian menyerlahkan mindanya. namun dia berasa panas di bawah timpaan embun pagi yg lembut dan dingin.

"ayu ini kenapa ma?"

"ayu cantik, ayu macam anak mama yg lain juga,"

"tapi mengapa mereka tak ambil ayu?"

"tunggulah.ayu akan pergi juga,"

"mama pendusta. pujuk dan kata mama sekadarmenyiram air ke hati ayu yg kering. mengapa tidak mama katakan. ayu tetap disini, di bank bayi ini kerana ayu ini, kaki ayu ini dipotong. mereka yg datang tidak sudi ambil ayu."

ada banjir air mata. ada segunung rasa welas dan ada gumpulan simpati dalam daging,tulang, darah dan kulit mama dewani.

"ayu zahira akan jadi anak angkat mama!"

ayu zahira memandang redup kepada mama dewani. ada sinar yg serasa menguak kabus duka hatinya.terkial-kial tangan dan jari halus itu menolak kerusi roda hadiah seorang hartawan wanita yg punya tetek besar, ke arah mama dewani.

"ayu ingat lagi cerita mama, kisah auntie ramlah yg berjaya dan lulus sarjana walau dengan kerusi roda?"

ayu zahira angguk dan tersedu.

Thursday, May 26, 2011

eSoK mASih bERnyaWA

dulu dia pernah diberi peluang ribuan kali.cumanya dia tak tahu mengapa dia selalu sia-siakan semua peluang yg ada.ya dia tahu.mungkil dia jahil masa itu..masih belum kenal erti syukur..tapi sekarang dia dah 19 tahun..sudah mampu beza apa yg buruk dan baik..apa kata kau beri dia peluang untuk kontrol teritori dan kontinuiti hidup dia itu..tak salah bukan?

sekali..DIA pernah beri peluang..yg dia rasa peluang itu sangat besar..tapi selalu dihalang oleh ayah sendiri yg selalu menyumpah anak sendiri menjadi binatang..apatah lagi ayat 'babi' dikeluarkan dengan lantas dari mulutnya tanpa ada rasa kesal dalam diri.mungkin si anak bodoh ketika itu.tidak tahu.otaknya kosong moral positif.tapi apa salahnya kau beri dia galakan untuk belajar.DIA hanya beri peluang sekali sahaja..ya sekali sahaja..seperti mana manusia lain kata.

dia harungi hidup dia penuh dengan cacian dan makian.tapi dia sabar.dia tahu apa itu sabar.dia masih teruskan apa yg mahu dicapainya.sampailah satu masa..si DIA beri lagi peluang yg amat besar dan tak ternilai lagi harganya..tapi.masih tiada sambutan.masih lagi diperlaku seperti binatang.alangkah malangnya nasib dia..tak ada haluan hidup.cumanya dia tahu atur strategi untuk berjaya sendiri.

sekarang tidak lagi kerana dia berjaya tepis segala monopoli yg cuba dilakukan.ada sesekalinya diperlakukan seperti hamba..menurut apa yg dititahkan..alhamdulilah.si DIA masih memberinya satu lagi peluang yang tak ternilai.kali ini lebih mencabar kesabarannya..peluang yang amat diimpikan olehnya sejak dari kecil untuk ke luar negara menuntut ilmu bagi mengubah nasib keluarganya.tapi sekali lagi..dia kecewa ribuan kali..kerana kontinuiti hidupnya masih dimonopoli oleh manusia lain..

aku tak takut apa-apa,
aku cuma perlu tahu yg aku mampu bernafas,
aku tak perlu apa-apa,
dunia ini besar dan aku pula kecil,
aku masih muda,
tetapi aku lelah dan aku lemah,
aku dikeliling pelbagai benda haramjadah,
tiba-tiba,
aku rasa di sekitar aku bergerak cepat,
aku tersesat dan aku tak bisa tidur,
bagaimana rasanya berbeza dengan aku?
apakah kita sama?

tapi tak apa..kerana sekarang dia tahu..esok masih bernyawa..
terima kasih mak dan abah :)

Tuesday, March 29, 2011

SeBuAH enTRi SebELum Ke NeRAkA

aku rasa aku nak bunuh diri..cumanya aku tak tahu kenapa..

walaupun sebenarnya aku masih dalam dilema kapitalis proletariat yg paling gampang pernah aku alami..aku sudah putus harapan..dan mahu hentikan kontinuiti hidup cilaka aku ni..aku rasa kompoun hidup aku ini hanya layak untuk jantan keparat dan betina slut saja yg ambil alih. sedihnya aku..dan aku kecewa ribuan kali..

cumanya smpai sekarang aku tak tahu kenapa aku masih belum mampu bunuh diri.

dengan perlahan..aku turuti tangga bangunan apartment aku yg terletak betul2 di tengah kota bandaraya..dengan perasaan marah yg meliputi akal dan otak fikiran aku..masa itu mcm dalam pukul lima sebab aku dapat lihat di mana spektrum warna pada waktu itu bersamaan dengan frekuensi prostat,uterus,ovari dan testis yg merangkumi sistem reproduktif manusia..aku rasa aku pilih waktu yg tepat...di mana semua orang baru pulang dari dunia likuisiti kota raya mereka..azan asar mula berkumandang..tapi itu semua masih tidak cukup untuk aku padam niat kafir aku yg sedang teradiasi dalam diri ini..-_-

dan sesungguhnya..pada masa itu cuma ada aku,jasad kosong yg tak punya hati,kertas kosong dan sebatang pen kilometriko yg hampir habis dakwat..ya..cuma aku..seorang manusia yg tak punya otak..

dan sekarang aku mula hampirkan kaki tirus ku ke penghujung genting bumbung yg secara totalnya akan kelihatan bandaraya kuala lumpur yg penuh sesak dengan drama hidup borjuis koperat kaya raya yg selalu ada skandal hidup dengan awek cina belasan tahun..sekarang aku rasa betu2 mahu bunuh diri..aku jengketkan kaki..dan sedia untuk serah kan diri aku kepada hukum graviti yg paling babi..

tapi aku statik kan langkah aku..tak kan aku mahu bunuh diri tanpa tinggal sebarang konflik kepada manusia yg gampang yang bakal terseksa dengan kematian aku..aku mahu kematian aku ni akan dirasanya sampai dia rasa mahu mati sampai dia mati nanti..keh.keh.keh.

lalu kucapai kertas kosong tadi..kubuka penutup pen kilometriko yg penanya berwarna merah tadi..lantas aku tulis di atas kertas tersebut..kepala surat itu bertajuk Tribut Buat Manusia Yg Aku Dendam...sebuah entri yg aku rasa paling sesuai untuk aku tinggalkan sebelum aku ke neraka aku rasa..dan aku mula tulis..dari satu epilog ke satu epilog manusia yg aku benci dan dendam...aku harap manusia keparat yg tergolong dalam entri aku tadi akan berasa serba salah sampai mati..

-Travis dan Junaidah
mak dan ayah..kenapa mak dan ayah sanggup buat asraf begini..korang ratah hidup aku habis-habisan..penuh rakus..apa salah aku..kau ragut jiwa aku..malah kau potong jari aku dan dijadikan bahan jualan untuk kamu semua hidup kaya raya..dasar keparat..junaidah tak puas kah engkau bermaksiat dengan johan..apa kurangnya travis? lelaki kacukan enggeris..entah2 aku ni pun bukan anak kepada si travis..tapi apa boleh buat..travis saja yg aku nampak rogol kau..cumanya..aku kena bersyukur..tanpa kamu semua tiada nya aku dalam ruang raya dunia indah ini..tapi..untuk sekian kalinya..apa salahnya kau bagi aku kebebasan..kasih syang..dan sekarang..aku mampu kawal takdir aku sendiri..dan kamu berdua jngan menyesal..

-Fatimah
gadis kaya raya..yang punya kaki licin dan putih serta gebu tapi ketiak dia sedikit berkarat..kantoi ketiak kau berkarat sebab aku mengintai kau masa kau mandi pakai bikini dalam tab mandi hari tu maaf ya fatimah..badan dia..rupa dia..tak payah kata apa erogan,gadis penuh sensual,dominan dan seduktif..cukup untuk bikin jantan yg punya jiwa rapuh,gersang dan tidak berpendirian angau dengan stimulasi yg kau pamerkan tanpa sengaja. aku juga termaksuk dlam golongn tersebut..kerana aku termakan dengan kata2 kau..kita berkawin dan punya dua anak.anak kita kembar..terima kasih sngat sebab aku dapat rasa tubuh kau yg panas tu.keh.keh.keh..tapi aku tetap senarai kan kau dalam manusia yg paling gampang pernah aku jumpa..hakikatnya kau tak lah sehebat mana..aku masih boleh faham kau..walaupun kau tak mampu faham aku..ya aku tahu hakikatnya kau wanita bisu..tapi cinta aku tulen terhadap kau fatimah..kenapa kau pergi dulu sebelum diri aku..kau tinggal kan aku keseorang menjaga duorang anak yg serupa mcm kau..umur dah 3 tahun..tapi sampai sekarang aku tak pernah dengar mereka menangis,,apatah lagi mengungkap perkataan 'ayah' yg sngat aku tunggu-tunggu..aku harap sngat lepas ni..aku dapat jumpa kau..kita kejar2..sambil aku tangkap kan rama-rama indah khas buat kau...

-Johan
seorang lelaki koperat kaya raya kacak tapi malangnya kau gay. aku akui johan..kau adalah satu-satunya dadah yg paling aku adiktif dalam kitaran hidup gampang aku ini..aku masih ingat masa kita berdua-duaan di dalam mobil mewah kau..saat kau kucup bibir aku penuh rapat..lidah kau..tapi sejujurnya aku kata..mulut kau bau gampang masa tu..tapi aku tahan..terseduktif punya pasal..aku terpaksa layan..kau ambil berat pasl aku..selepas saja kematian isteri aku si fatimah..tapi kau buat gampang dengan aku..kau jalin hubungan dengan Junaidah a.k.a ibu aku..

kau bangsat..

maaf..tapi cinta aku terhadap kau tulen..sejujurnya aku cakap..tapi..kau juga telah tinggalnkan aku keseorang di sini..dengn bayang2 aku sendiri..aku masih rasa akan kehadiran kau.benar..aku masih rasa..cuma aku tahu.kau harus hadir akan satu program dalam satu jangka masa yg ditentukan..dan aku akan doakan kau disana,aku harap semua urusan kau dipermudahkan..dan ditemani dengan segala kebaikan yg kau telah buat di atas dunia yg rapuh ini..

aku yakni..pasti..yg kita akan berjumpa lagi...

aku teringin sngat nanti kita berjumpa.kita main suap2 aiskrim blueberry..sambil kau cuit pipi aku..kau ketab bibir aku..aww..syoknya..kau boleh bikin aku orgnsm kau tahu..

tapi..aku rasa tak salah..apa yg aku rasa...dan aku hanya anggap.hari ini hanya satu mimpi tragik lagi patetik yg pernah aku alami...dan aku hanya mampu berharap..bahawa ini hanya satu mimpi yg penuh melankoli dan esok akan lebih bahagia..tapi ternyata aku salah..hakikatnya.aku tahu semua ini adalah satu babak hidup yg tulen dan bukan temporari..dan semestinya aku akan serah diri aku kepada hukum graviti selepasni..biar dia mamah torso aku sebagaimana dia mamah torso kamu Johan..

kemudian..aku biarkan kertas kosong itu tadi terbang ditiup anging membawa segala informasi yg aku tulis tadi..sebab aku tahu kertas kosong itu tadi sedang terjunam jatuh dibaham graviti..dan barangkali kertas kosong tadi mungkin dicapai oleh manusia yg tidak tahu apa-apa..dan mula berhipotisis tentang kertas yg aku ejakulate segala dendam asmara cinta haram jadah tadi.

kini..akau rapatkan jari-jari kaki aku..sekarang aku tekad..bersedia untuk merebah kan dada kepermukaan lantai yg penuh granit batu besi..yg sumpah aku rasa sakit paling tahap infinit..aku kini redha hukum graviti mengambil nyawa aku..tiba-tiba...

'abg..abg...jngn abg..!' jerit manusia babi dari bawah..
kau ni apahal babi? aku nak bunuh diri ni..dia tak nampak ke? dia ingat aku nak main masak2 ke apa?
'bukan bang..tak kan nak mati seorang diri..kejap bang..saya nak ambil kemera bang..'
kan aku dah ckap..semua manusia dalam ruang raya yg kontemporari ni memang tengah menghentam aku..aku nekad..aku mahu bunuh diri..tiba-tiba

kabus ribut,angin debu menampar pipi aku yg kini berada di tingkat paling atas..(rooftop)

mungkin saat tu aku baru sedar, yg ni adalah satu lg pilihan salah aku dari jutaan pilihan salah yg pernah aku buat masa hidup. cumanya dah tak sempat, badan aku mula merebah merentas segala limitasi apungan yg wujud. aku mula rasa kesejukkan angin yg merentas badan. mungkin adalah yg paling sejuk pernah aku rasa.

sampai ke tingkat ke 20 tangan aku tersepit dekat tingkap Siti, model sambilan iklan prabayar yg sedang asyik berasmara dengan kekasih enggeris dia.membuatkan tangan aku tercerai dr badan. separuh badan aku pula terbelah apabila aku terhentak dgn penghadang balkoni tingkat 10 rumah Shakir, seorang penganggur yg tak punya masa depan yg bakal kena bunuh dengan ah long sebab tak langsaikan hutang 50000 dolar dan akhirnya kepala aku mendarat tepat dekat bahu jalan dan membuatkan otak aku terbang 6 hasta dari jasad.

tapi sudah mati itu disebut dalam al-quran tidak akan dicepat atau dilambatkan walau sesaat, aku masih tak mati walau semua kompartmen badan aku dah bercerai entah ke mana. aku dapat rasa orang mengelilingi aku, ramai. cumanya tak ada siapa yg kisah pasal aku. aku sedar diorg tgh bukak seluar Dockers aku, baju kemeja Zara, dan jam Rolex yg ribuan harganya. cuma itu yg mereka kisah, bukan aku, lantas lalu pergi.

kisah kematian Asraf (si pembunuh diri) jd topik hangat surat khabar esok.

sampailah suatu petang, dekat Keramat.seorang budak yang sedang bermain basikal yang punya kipas kertas pusing2 di tepi pemegangnya dan secara tidak lansungnya ternampak akan dia kertas tersebut..lalu disimpannya..

hinggalah umurnya mencecah 19..lalu dipostnya kandungan kertas tadi di dalam blognya..serupa apa yg tertulis di atas...

=)

Monday, March 21, 2011

aPA iTU pErpisAHAn??

KAWAN

mungkin adalah anugerah terbesar dari tuhan untuk menyelesaikan semua masalah kita atau hanya hadir untuk menjadi punca untuk segala masalah kita. dan sy adalah masalah! tp apa peduli. sy mungkin picisan kalau dibandingkn dgn bdk2 sekolah agama berserban dan berkopiah putih.tp jht sy nmpak.mereka? yg pnting sy bukan lah punca kpd tabiat buruk kwn2 sy ye.satu persahabatan itu terjalin apabila datangnya satu pertemuan.tapi yg pastinya setiap pertemuan itu pasti ada perpisahannya..cumanya..cara perpisahannya yg berbeza..

KISAH ELIZA
kisah eliza dan bapa nya si datuk shahril..dulunya eliza itu ditimang,ditatang bagai..kononnya psangan datuk shahril dan datin nora pasti yg mereka tidak akan lagi membuat anak..sekarang..nah ambil kau..sampai 8 orang cahaya mata..ceh..kasih sayang yg dulunya setinggi dan seluas wilayah strawberi..kini hanya tinggal sebutir nasi..itu pun syukur lah sebutir..dari tak ada langsung..so aku nasihatkan si eliza ni kena lah bersyukur juga..haa...tapi kasih sayang yg dirasai eliza tidak kekal statik begitu..malangnya..datuk dan datin itu terbabit dalam kemalangan melibatkan sebuah pacuan empat roda..jenama apa aku pun tak tahu..tapi yg pastinya hanya golongan borjuis kaya raya saja yg mampu pakai..harga pun berapa riban pun aku tak tahu..bertembung dengan sebuah kenderaan yg datang nya entah dari mana..dari planet musytari barangkali...datuk dan datin tersebut..atau lebih senang mak ngn ayah si eliza lah..mati dengan penuh gothic..sekarang eliza terkontang-kangtin..menjaga adik2 nya..maklumlah..anak sulong..padan muka kau..perpisahan mereka secara kematian..sedih..

KISAH JOHAN
Johan seorang lelaki koperat borjuis kaya raya..yg selalu mabuk..dan balik pada waktu malam..dan rogol bini dia sampai puas-puas..aku pun tak tahu lah dia ni manusia jenis apa...ok..dia punya cuping telinga yg ditindik di sebelah kiri..maksudnya dia punya pasangan gay..tapi aku tak faham kenapa dia rogol isteri dia..ok..no bullshit..straight to the point..dia bisekseual...keh.keh.keh..setiap pagi dia bangun..bersiap untuk pergi kerja..kononnya untuk cari nafkah anak..kepala hotak dia...mcm biasa..pakai sluar slack..jenama snails..sumpah selekeh..duit beriban-riban....baju kemeja..mcm biasa garis2 halus..biru dan hitam..seperti biasa dikenakan tali leher warna biru muda..smart pakaiannya..tahniah aku ucapkan..tapi hari itu dia ada temu janji dengan teman gay dia..dekat old town white coffea,,dekat2 area danau kota..sumpah cerita ini sedih..kekasihnya..si Fakhrul..minta hunungan mereka berakhir..alasan nya..dia telah temui jalan yg lurus..hakikatnya..jap aku nak maki dia..kepala hotak kau..si Fakhrul ini sebenarnya dah jumpa kekasih gay dia yg baru..ok stop..mals nak cerita panjang..nanti aku merepek..johan keseorang.baru sekarang dia tahu apa itu perpisahan.pd diri dia perpisah itu ialah terputus nya hubungan.

KISAH ROSMAH
Sekarang tanggal 15 ogos..tepat tarikh genapnya si rosmah dan jejaka tampan dia si Alex..anak yg dilahirkan dengan darah kacukan kaum serani tambah bugis..memang putih lah kan..tapi ada cacatnya juga..jari tangan dia lebih satu..malam ini mereka cadang nak pergi sambut ulang tahun perkahwinan mereka dekat nellys..makan sedap2 lah kononya..nak bagi hadiah..sarung cincin..semua bagai lah..tapi baru cadangan sja..tapi sebelum itu..alex kena jumpa pembantu dia dekat rumah nya,,lorang berapa..rumah pun aku tak tahu..sebab ada kerja sikit yg belum selesai..ok..rosmah dah berbulu sebenarnya..nak dekat 5 dekad dia tunggu suami kacak dia..tapi tak sampai2 juga...jdi..rosmah tekad pergi rumah betina a.k.a pembantu alex..aku mals cerita..korang pun tahu kan..tambah2 lagi pembantu alex tu cina..adoi..sedih..aku cerita sikit rosmah sedar2 yg alex dah pakai dress bintik polka milik pembantu cina dia tu dan si betina itu pakai baju kemeja si alex yg saiz 15setengah..slimfit.hahahaha dan akhirnya perpisahan diorang secara penceraian..

KISAH TRAVIS
seorang siswa yg tinggi lampai tanpa sepatu.keh.keh.keh..badan sasa..dada seluas 79..suka senyum..malangnya.dibenci wanita..aku pun tak tahu apa lah malang sngat hidup dia ini.semasa bergelar siswa..dia rajin..suka mencari kawan..sebab dia tahu..kawan itu penting..dia punya kawan baik dan dia sayang akan kawan2 dia..dia punya 2 org kawan baik..seorang namanya amir..seorang lagi si azlan..mereka sependapat..adakalanya ponteng kelas bersama-sama..tapi antara mereka bertiga si azlan ini antara yg terpandai antara mereka.ok..aku tak nafikan..travis dengki dengan kepandaian azlan..ahhh..amir pun tak kurang nya..mereka ni rapat..kemana2 mesti bersama..cuma sekarang ini..masing2 mcm bawa haluan sendiri..kononya nya mahu fokus study..dan mahu berjaya..(bukan nak berjaya bersama-sama)..hidup ini aku dah beritahu..mcm mekanikal kincir angin..kejap di atas kejap dibawah..ceh..ok..sekarang mereka dah habis belajar..masing2 nak balik ke rumah masing2..entah bila lagi mereka dapat jumpa..aku pun tak tahu..kadang aku tengok mereka bertiga ni..aku pula yg sedih..tapi apa boleh buat..masing2 ada haluan sendiri..jadi..perpisahan mereka dari aspek perpisahan lah..aku tak tahu nak tulis perpisahan jenis apa..aku rasa ini lah perpisahanan..

tapi.
sesungguhnya pada diri aku, sejujurnya,haa perpisahan itu adalah satu perkara yg sampai sekarang aku tak tahu apa itu perpisahan dan bagi diri aku semua nya sama.orang kata aku gila,terencat,spastik,retarded aku mengaku baik dan jahat bagi aku semua nya sama.haa gila tak saya??

Wednesday, February 9, 2011

MeLAStiK SEbuTIR biNTanG YanG Tak PaSTi

Teringatkan kisah ini membuat aku takut, ngeri dan tambah pasrah dengan keadaan. Apabila hawa nafsu telah menguasai segenap ruang dalam jasad aku, maka akal tidak berdaya lagi hendak berfungsi. Aku masih ingat lagi ketika menyewa di kawasan perumahan kampung di Keramat.

Rumah papan deret tiga pintu, sebelah kanan Kak Iza dan Abang Ucop sekeluarga dan sebelah kiri pula gadis kaya. Kak Ina..menyewa..kerana tak tahan sikap suaminya yg kerap kali bikin masalah dalam rumah tangga nya..mana tak nya..selalu kena rogol dengan suami sendiri lepas dia balik mabuk entah dengan betina mana itu pun syukur la kalau betina..Aku pula tinggal bersama empat orang lagi.

Oleh kerana aku yang dilantik sebagai ketua rumah, maka untuk aku satu bilik belakang dan tak berkongsi dengan orang lain. Aktiviti aku bila malam menjelma… biasalah, tak suka campur dengan hal2 member lain. Maka panjat siling dan merangkak kemudian mengintai jiran sebelah .

Seperti hari-hari biasa..hari yg tipikal dan normal..Entah macamana nak jadi satu cerita.motor pula pancit. So berkejarlah aku naik bas mini untuk pergi dan balik ke pejabat. Fushhhhhhh… masa aku balik, dalam bas yang sendat macam tin sardin tu, maka bergeselanlah aku. Himpit menghimpit tu dah tak jadi hal. Tapi aku ni jenis hanyut punya kaki. Kena pula berdiri di sebelah awek cun yang bonjolan di dadanya..heh!

Sampai kat rumah dah 7.30 mlm. Sunyi saja…malam ni malam minggu. .kawan-kawan semuanya keluar menjamah masa mereka..sampai yg tinggal cuma aku, bayang-bayang dan sebijik lampu kilowatt jingga.. Member semua dah keluar….jadi aku macam biasalah,aku masih dalam kubikel malam ni, seorang. berhipotesis tentang apa yg mungkin terjadi di luar sana. yg memisahkan aku cuma beberapa sentimeter kaca halus jernih daripada dunia malam Kuala Lumpur.

cumanya, kalau aku bebas pun malam ni aku tak tau nak pergi mana. dalam tgh malam Kuala Lumpur yg penuh dgn tenaga, aku mungkin akan sesat. silap-silap terlarut dalam likuisiti budaya KL tu sendiri.apa-apa pun malam ni bukan malam biasa. malam ni lain dari malam-malam minggu yg lainnya.Tengok2 jiran sebelah gelap.

Ehemmm..aku cuba-cuba merangkak ke sebelah rumah gadis kaya tu. Sunyi aje… tapi bilik yang berkongsi dinding dengan bilik aku tu cerah… ada lampu terpasang.Apa lagi intailah..tengok-tengok Kak Ina sedang tidur dengan hanya mengenakan dress bintik polka merah.tiba2 matanya terbuka bundar..biasalah.hidup org borjuis koperat ni mmg selalu drama.

Tapi Kak Ina senyum aje.. dia tak terkejut langsung!dia pandang aku dgn ekspresi muka yg aku tak dapat nk tafsir. aku angkatkn kening dekat dia, dan kemudian melabuhkan punggungnya atas meja make up nya..

"Ehhhhh... Man nak rogol Kak Ina ke…?" Kata Kak Ina…

Apalagi... terkejut beruk aku…kaki dah mengeletar ni… Tak tahu nak buat apa….. Gelaplah dunia aku ini....! Mana nak aku taruh muka ini. Bila dah masuk paper… satu Malaysia akan tahu yang aku ni seorang perogol…! Hancur masa depan ku… Itulah bermain di fikiran aku. Terus saja aku melutut memohon maaf….

"Nampak gayanya untuk tempoh beberapa tahun ni, Man berumah kat penjaralah jawabnya. Itu pun selepas bontot Man yang licin tu dicacatkan dengan beberapa sebatan. Bila dah tamat tempoh penjara tu nanti.. barulah Kak Ina maafkan Man."

"Tolonglah jangan bawa saya ke muka keadilan….." Sambil berlinangan airmata aku menagih belas budi Kak Ina.

"Boleh..... Tapi berat syaratnya….!" Kata Kak Ina sambil menarik badan aku hingga terbaring di atas katilnya..

"Man sanggup apa saja...... asalkan Kak Ina tolong lepaskan Man....!" Dengan nada yang amat terdesak, aku mempersembahkan keakuran ku.

Aku membiarkan kesunyian menguasai situasi.Maka pecahlah tembelang aku. Rupanya selama ini Kak Ina tahu akan apa aktiviti malam ku.Dia keluarkan sekotak rokok dr beg Louis Vuitton entah berapa riban harganya. kotak rokok yg keluar, Gudang Garam? tak aku sangka org kaya macam dia hisap rokok seludup. dia sedut dalam-dalam dan dia hembus asap nikotin tu sampai berkepul depan muka aku...ceh..! *selekeh sial perempuan ni..hisap rokok seludup..

"Betul man sanggup buat apa saja?" tanya kak ina kepada aku..

"yeah..man sanggup buat apa pun.." jawab ku gagah..

"kak ina nak tanya sikit boleh?kalau man dibagi peluang untuk tukar hidup man daripada hidup man sekarang ni, man nak hidup yg macam mana?"

"saya nk jadi org gedung atasan, borjuis kaya-raya macam kak ina sekarang."

dia sedut rokok dia sampai tinggal puntung, dan terus baring atas katil berasama-sama aku. tiba-tiba dia gelak,dia lepaskan rambut dia dari ikatan, sambil dia jilat sisi bibir merahnya pakai lidah tindik dia tu dan terus senyap sambil pandang aku.

"apa kata kita tukar hidup kita.?"

"boleh, tp macam mana kita nak kembalikan keadaan kita kepada asal?"

"senang...apa yg dimulakan..hendaklah ditamatkan..baru kita boleh bina hidup yg baru.."

"maknanya saya kena bunuh diri sendiri?"

"betul, jalan terbaik ialah mati,sebab akak tak punya mesin masa yg boleh kembalikan keadaan yg dahulu.Atau.."

"atau apa?"

"atau KAU dan AKU menjadi satu.." yakin jawab si kak ina sambil dilucutkan dress bintik polka merah yg dipakainya tadi..

aku kaget..terkedu..sifar halatuju.

Saturday, January 29, 2011

kipAs wArna-WarNi bUAt si TraVIs



Hari ini hari 29 januari iaitu seperti hari-hari yang tipikal dan normal bagi ahli kaji bumi,si gemuk yg kuat makan dan kucing hitam busuk yg sibuk mencuri makanan. semuanya kelihatan seperti biasa..ibarat satu arus masa yg sama pada setiap hari..kecuali keadaan sibuk seorang manusia..yg sibuk mengejar kelibat rangkaian kereta api.si travis

29 januari ini adalah hari hidupnya dan acap kali tarikh keramat ini muncul(lebih tepat,hari lahir nya), travis akan berdoa selepas meniup setiap bilangan lilin yg akan semakin lama semakin meningkat itu supaya setiap kali tarikh keramat 29 januari itu akan terus lenyap untuk setiap tahun yg akan dtg..dan itu hanyalah satu ilusi bagi travis..walaupun dia tahu bahawa itu hanyalah satu langkah yg paling melankolik lagi patetik untuk menghadapinya..tapi apa boleh buat..

dan sememang nya..dia tidak mahu akan hadapi 29 januari..dan kalau boleh dia mahu 29 januari terus lesap..supaya dia boleh jalani kisah hidupnya seperti biasa..kerana dia tidak mahu..kipas warna warninya berhenti berpusing..tapi itu semua hanyalah mimpi semata2..dan secara sahnya..kipas warna warni nya akan sentiasa statik..berhenti...dan bakal melalui semua perkara yg telah dijangkanya..hatinya akan mula kaget..sedih..

29 januari yg pertama di lalui travis ialah pada tahun 1993..dan sejak itu lah..dia mula sedar bahawa kipas warna warni nya sudah berhenti bergerak..dan dia tahu..tiada apa sekalipun objek bernyawa yg mahu meniup kembali kipas warna warni nya..kipas warna warninya berhenti begitu sahaja..statik..tidak bergerak.. dia telah dilahirkan dengan komponen yg paling sadis dalam hidupnya..iaitu manusia... dan implikasinya, sampai sekarang..kipas warna warninya masih statik..*jngn kawan dengan manusia

29 januari nya yg ke 14 sudah tiba..dan mungkin kali ini..hari sial ini akan berubah..kerana travis tahu..bahawa keluarganya..mahu hadiah kan kepadanya sebutir bintang..kluarganya baru pulang dari planet jupiter..ibu bapanya "honeymoon" barangkali..kerana travis sedar akan kehadiran bakal adiknya dalam rahim ibunya..yg sekarang masih dalam fasa pertama..dan di atas bintang itu..terukir "sebutir bintang buat Travis'.bintang itu punya kuasa untuk memberi segala yg dihajatinya..malah..bintang itu akan berubah menjadi batu apabila bintang itu diberikan ke tangan manusia yg sial...dan travis tahu..bahawa 29 januari akan menjadi satu tarikh yg akan paling di ingati olehnya..tapi hipotisis travis terpesong..kerana..apabila travis ingin meminta hajat..secara simultaneousnya..batu itu berubah menjadi batu..travis kecewa..lalu dicampak kan nya batu tadi ke tepi tangki air rumahnya...dengan harapan..batu itu akan bangun..berdiri..dan kembali ke pangkuannya menjadi bintang yg berjasa..tapi tidak..itu hanya ilusi si travis..konklusinya..travis sedar..bahawa dia adalah sial..*keh.keh.keh..(aku tergelak sebenarnya masa taip ayat ni)

29 jAnuari yg ke 16 sudah tiba..kali ini..kisahnya lebih patetik lagi trajis..kalau boleh..dia mahu serah kan dirinya ke hukum graviti..tapi travis tak punya kuasa..dia hanyalah manusia regular yg diselaputi kesialan yg hiper...naim rakannya..seorang pelajar universiti..telah miskonsepsi akan segala teori yg telah dipelajarinya..dia telah tersedut ke dalam satu mesin transformasi diri yg dicipta dirinya sendiri yg telah ditempatkan di dalam sebuah kubikel kalis bunyi..diri nya secara tidak langsung sudah bermetamorposis dengan seekor anjing..terhasil lah dirinya..'anjing kosmik'..travis sedih..dan travis telah mengambil anjing tersebut..dan menjaganya..sekali lagi..hidup patetik nya berulang kembali..travis kecewa ribuan kali..

dan hari ini 29 januari tiba lagi.sejurus keluar dari kereta api..dirinya didatangi dengan satu kelibat manusia...badannya gagah..hensem..pakaian nya bukan calang2..tak lupa juga perfume yg dipakainya..DKNY barangkali..serupa wajahnya dengan rakannya si naim yg telah berubah menjadi anjin kosmik..travis kaget.terkejut.sesekali otaknya berfikir..malangnya..otak nya tak berfungsi..ibarat neuron sensorik nya telah terputus..dari terus berhubung..tapi travis apa peduli..

"saya belikan awak kipas warna-warni..lengkap warnanya,ada kuning,oren,merah,merah jambu,biru dan indigo.sudi awak terimanya?",tanya budak itu..

"tapi untuk apa?", jawab travis

"untuk hadiah hari jadi awak,sudi awak terima nya?", balas jejaka yg rupanya mirip naim

"mcam mana awak ta...", belum sempat travis habis ckp bdk itu terus sambung

"tau ? sbb saya naim..yg sentiasa ingat akan tarikh lahir awak.dan saya harap awak dapat terima pemberian saya ini..saya tahu..setiap 29 januari..merupakan satu tarikh yg paling melankoli lagi patetik malah lagi trajis dalam diri awak..sekurang2 nya saya dapat menggantikan kembali kipas warna warni awak..supaya kipas ini sentiasa berpusing..dan terus berpusing..yg berpusing!

tanpa apa2..travis terus mengambil kipas warna warni itu..dan terus ditiupnya..ya..kipas itu berpusing...indah warna nya..ibarat pelangi yg timbul dalam kotak hati malah fikirannya..terus di patri oleh travis akan 29 januari yg ke 19 dalam arkib hidup yg dulunya disangka melankoli..sekarang tidak lagi..dan kalau boleh..travis mahu..setiap hari yg di laluinya ialah 29 januari kecuali 21 mei yg mendatang barangkali..

:)

Saturday, January 1, 2011

KetuLAn-KEtulAN isI hAti Yg tELah Di eJAKUlate


5925:ooppsss da lbih 5000,,jd ramalan xberfungsi,,kehkehkeh,,ade dlm ati je,,:P

‎5925, jujurnya? jujurnya kau pundek. HAHAH.

mamat 5925: yg aku tau mamat ni suke manipulate ayat sampai leh wat karangan lime enam helai. patotnye dye ni masok aliran sastera kot. hakhak. papepown kau baek weh. suke kwn ngan ko. bile nak photoshoot nye ni? aku dah asah bakat aku jadi model dah ni. muahahahhaha!

‎5925: First time jumpa kat MUET :) Dulu paan selalu cakap dia ada member kat p.alam nama lampam. Tapi mcm mana nak cr pun tak taw but since I have found n meet u now, you're superb! I like your photography skills and your sweet face. Ohh yeah, your converses too!they're cool.Hehehe. Kawan selamanya ok :D

‎5925-ni bdak karisma.tp x sure gimrama or gimnastik.time buat rutin biasa,sluar terkoyak.
HAHA.sgt suka senyum smpi ke telinga.berhati mulia.kwan hizami.ske dduk bilik hizami.ahli mesyuarat tingkp dgn zami.pkai baju sme ngn zami.dia ske zami kot :D

Mr. 5925-mula2 jumpa ko, time kat orientasi asasi aritu...aku igt lg.. ksian gile ko, mncari kwn org perak...last2 jumpa la dgn bdk nama boh n da geng :D awal2 tu, tgk ko ni mcm samseng je..tp lama2 usha, dh jadi mcm mamat jiwang pon ada ngahaha~ tapi tu sumer x penting..yg pntg ko genius! XD

5925,first time jmpe kt klas ade gaye mcm org yg penuh wawasan.....gaye ko cakap,peh!mmg penoh ngn sastera...smpai ade ayat2 yg aku rase xde dlm kamus dewan bahasa pustaka pon ko ckp gak....gile kentang!tp bile da lame knal...lahh,biol gak rupanye mahlok ni...

‎5925 - laki yg suka makan ikan lampam...hari2 kalo bleh dy nk mkn...kalo lampam bakar mmg favourite la...first time jumpa ak dh asa kecelakaan dy dlm mlyan org yg dy bru knal..hahaha

makhluk 5925-gua x reti nk bermadah psl nk describe2 org nih..tp dh dye sruh..gua xmo bg dye kcik ati..dye dh la kcik...gua x snggup nk bg bdk kecik ni kecik ati..hahaha...biaralah kecik asalkan hati n jiwa kuat n mantop...gua 1st time nmpak lu, gua ingt lu ni mereng2 skit orgnya..ske sgt kcow makhluk2 species broga..haaha...tp bg gua lu bgus..sentiasa nk tlong kwn2 lu..bkn sume org nk tlong kwn ni...alhmdulillah, semakin berubah kearah positif....skrg try ajak org yg terdekat dgn anda utk berubah same sprti lu..slow2...k pape pn gua prcaya..lu bley jd sorg yg hebat suatu hari nti....minx ampun kalu lu selama ni ad terasa dgn gua..

5925....mamt nie mse ak msuk kejo lu nmpak mcm pondan..tp lme2 x la jgak..die nie ok la..pandai main gtar..tp kdng2 ak angin gak ngan bdk nie.. adew bnde nk bhn owg laen.. kdng2 ak pown jd salah 1 dr mreka..yg ak respect mamat nie die pandai..tp die nie asyik jd bhn abg2..hahaha..ak glak la tngk die pkai coli....ketat lak 2..hahahha.. mmg menyumpah ak tngk..spew kwn baik ngan die mmg best la..tp spew msuh die mmg sakit la..ok la ..bnyk gak la kenangan ak kt kejo lu ngan mamat nie ngan bdk2 laen..1 jew ak jelous ngan mamat nie.. die skew mencapap..hek..hek..hek..........

specimen 5925 - x kenal sngat haha.Aq nmpak ko aktif dlam kelas. Suke tolong org len wat keje. Aq rase ko suke photography. Pastu cepat mesre ngan org len haha. tu je kot haha.

‎5925...sungguh memusykilkan.brader yg agak pelik..but a great friend.rendah dr aku, but muke leh tahan...agak2 ar..hehe

5925:crazy, smart, n sampoi...ssorg yg mmntgkn prsahabatan...sorg yg kreatif...myb...hehehhe

5925=faiz amirol yg hemsem.............

5925- (yg xtau dr mane asal usul nyer) harap die sihat...kt sek dlu.. penat aku tgk muke dier... asyik kelam.. kecoh.. gelabah tahap gaban.. mulut die macam puake..suke kutuk org.. tp x cermin dri sendiri.. tau la pandai.. kecian kt ak y x berape nk pandai nie.. ntah bile plak la die suke maun kipas wane-wani mcam budak x cukup umur.. 5925 aku x tau nk cakp pe lg... ade orang suruh kutuk ko..

5925-First time ak jmpe ko, ko wt ak glak gle2.Mse first sem kte x rapat sgt coz ak mnglmi kjutan bdya.So xde cte psl awl2.. Then, start sem ni bru ak rse kte cm da rpt la.Bljr bhso klate n ktuk2 bdk pmpuan ngn ak( Makan bola futsal).. Time lcture mmg ssh nk fkus gra2 lwk ko n xabis2 nk dgr lgu tpon ak.. (ak dpksa mnulis ni!!) Pe2 pn gud lak la kt ko.. smga kte trus mndgr lagu dlm lcture dan mnjd engineer yg brjya..

5925-mamat ni ak jmpe first time..ak tgok agk hnsem ar..tp ak tkt uh ngan die..mke cam garang jek..hehe..lg2 pas kuar dr wayang..die hot semacam..tkut ak..ko mmg cmtu ea??haha..pape pn ak hope dpt knal ngan ko lbey dlm lg..:p (senyum byk2 ea ble jmpe lg :D )

~5925~ you are simple. no idea sgt lah, sorry. just tulis onthespot k. hm, aku suke kau mmg pandai teruk2. kire kau jadi idola aku lahh ni, main main jgk, study study jugak. :) ikhlas tau weh. and teruskan happy go lucky kau, aku still support kau smpai bile2. cheerss friend ! friend endless. :)


‎#5925 - Si huzaifah belum bawak lagi aku jumpe si 5925. Well , i hope to meet you really. Sebab, dari aku kenal kau n ape jepa cite, kau ni rajin, baik n easily terkejut. hee, adakah tahap anda merepek sama dengan aku? BAHAHA. well, aku nak try terkejutkan kau. satu hari nanti. tee hee. Sila menunggu ya?

5925-hah!kenai mase form 1 dlu..mase 2 dlm mind saye..abg cm leader tok btch2 dy..coz nmpk abg jew yg menyerlh...characteristic abg yg saye dpt describe:rpt bgn me**,,(hehe)pndai,ske yellow colour,ckp laju(kne tgkp pew yg abg ckp),ngn abg dlu pengawas!hehehehe..saye ta sure la yg sye describe ni btol,,,men nila...i jew..haha.pew2 pon,,besh dpt knai ngn abg coz abg pndai!!!!!:)..

nah si 5925:)aku tatahu hang ni btol pandai or tak..sbb jwb test math haritu soklan sng pon slh@,@ fuu...boleh thn gentle lah prangai dgn bukti mnyakitkan ati aku dan buli aku buat lab..
repot dan suruh photostate notes dan takmaw byr balik:p...tapi hang baek..lah!kot~huehue..potray u in 3 words....you are nice:)*tipu*

5925-mamat 5925 ni aku ingtkn kali pertama aku jmpa,,,,,dia ni xbnyk ckp...
rupa2nya...boleh tahan juga ye...hahahaha

5925- Sorunk yg pling gler penah aku jmpe.. sorunk yg agak pandai... tetapi luaran x nmpk cam orng yg pndai..penh skali gaduh ngn dye sal kertas... yelah.. teruk x krtas dye smue okay.tp orng len smue di kronyokkn.. sakit atin doe.. erm... tp pape pown.. lpas gadh tu.. we are better than before.. and ikhlas dari aku.. 5925 sorunk kawan yg baik aku penah jmpe...

budak 5925: 1st time jumpa ko ak mls nak layan sgt.. at least pura pura senyum.. tp lepas 2 bler kenal lg, ko mmg sekepala ngan aku.. wlaupon ko pengotor ( kes saloptep **** idong kat dinding ) hahah.. ko mmg gila sampai ak pon ikot gak.. wlaupon ak dah x nampak lg ko tp ak ttp ingat ko smpai bler bler...
p/s: bler nak bg ak daging masak hitam???

5925 - first tyme aku jmpe ko, aku rse ko nie bdk yg sgt poyo & acah2 nerd. yg plg bwt aku ta suke kt ko dulu, cz ko suke sgt usha mmbe2 aku. HAHAHA. bt ble da lame knl ko lg2 bile kite da seclass, ko ny rpenye sgt2 la OK & SENGET!! so, aku suke kawan ngn ko lg2 ble ko backup aku pgkah bdk (tibe2 aku ngt psl essay ssorg kt sini). hahaha. lastly, aku syg ko. hopefully, kite bley jd membe yg baik, smpai ble2

5925 ak pon xtaw npe ak xske ko..mybe sbb ak tgk ko cm xske ak kot..tp serius dlu ak reti kwn ngn laki..sbb korg mulut lepas n ak xleh time..tp ble ak tgk mimi n lea rpt ngn ko teringin plak ak nk kwn ko..tp waktu 2 ko xlyn ak..ble msk f6 ni bru r ko nk sembang2 ngn ak‎

5925. budak nie classmate aku ja. dari sem1 smpai sem2. budak nie suka paku org. kadang2 aku tak suka sgt pun. kadang2 best plak layan. :D satu yg aku macam tak suka bila dia suka menyusahkan sesuatu penceritaan. even aku paham apa yg dia smpaikan. straight to the point je lah. aku kesian kat org lain yg kadang2 macam tak faham apa yg budak nie cuba sampaikan. HAHA! oke. ko nie oke ja. hope kawan smpai bila2. :)

manusia5925-first time tgk kau,ntah form2 kot tp tak rapat pon dgn kau..aku sekolah pagi kann.. biase lah, siape pun nak bercakap dgn aku tibe2 kan..haha time form5,kau jdik classmate aku,at first aku cm menyampah gak la dgn kau . .semue soalan yg cikgu tanye kau je yang jwb . .cm takde org lain nak jwb . .aku pandang kau sbg budak pandai yg hanya bergaul dgn 'golongan' kau mule2.. dan aku sgt mrh bile ustazah tak marah kau bile kau tanye soalan tp time aku,cm SINGA kot! Bile pertengahan tahun, kite mule rapat.. kau dah mule tunjuk belang kau HAHA . . dan bermula lah adventure kite . . aku suke bile kau pangkah ssorg budak utk menegakkan jwpn kau, die ckp english,kau,bahasa melayu sudehhh HAHA dan kau pangkah cikgu baru jugak actually.. I LIKE Y'ALL!! dan aku suke bile kite bersame2 mengutuk+caci+maki org . .ade je yg tak kene kat org tu hahak tp hati kau baik and aku tau jugak yg kau mmg kawan yg bagus . . balik nanti kite lepak okay . . friends forever okay . .*tringat ayt kau kpd seseorg (aku belajar bahase inggeris dr lirik lagu . .ade mslh ke??) *thumbs up bebeh!

manusie 5925;hoi kalo kau nk tau mase mule2 kau pndh sni dlu omak ai pnye la kerek cm sial..tp ble da knal kau lg la cm gmpng mlut ya ampun tuhan je yg tahu bedesing tinge aku kau tahu..tapi aku tau kau ni mlut je puake tapi hati kau baek(ikhlas gile)haha tapi mlut kau mmg puake..aku suke kau punye senget kalah jam condong kat teluk intan tu kau tahu..tp aku suke time kte slalu gaduh dulu bez bodoh mlut msing2 cam longkng..time2 mmg aku xley lpe..aku ingt lg mse wt surprise budday party tuk mimi smpi nangis gak la mnah tu kte kjekn..haha..rindu siot..satu bnde aku respect kat kau,kau ni setie doh..wlaupon mse pom4 agk tebabas ngn org len tapi kau ttp syg die..kn3!!tapi pape pon aku bngge ngn kau..sonok kwn ngn kau..kau mmg bez..aku syg kau..aku harap kte dpt kwn smpi kapan pon..ngee <3<

3‎5925 - aku xtaw nak ckp pe, yg ak taw ak knal kaw dr skolah rendah, n kaw mmg pelik kdg2, hahaha~~

‎5925 - hahaha , kau mmg senget dan gile.ayat kat blog merapu2 , unsur blue yang tidak keterlaluan.salah seorang yang mat rempit yang paling berjaya.then ag law g rumah ak je ko nak on9 lelama sebab nak upload gamba , ceit.

5925- budak ni satu group ngn aku N1...first impression aku tgok budak ni giler2 kot..tgok dya cm mereng je..haha..yela kn suke tgkap gmbar tonggang tonggek atas jaln....suke la kawan ngn dya..tp skunk dah tuka group da..jarang sket da nk borak2 tu..klo dlu selalu duk sbelah2 dlm tutor..skunk dah xbleh..dya dah jd pengkianat N1 cm budak2 ni...haha..x pela..terus kn hidup..dak ni sgt rajin dan cerdik..dya pon selalu potong rambut aku..dak ni juga lah cikgu gitar aku walaupon dya kate aku main gitar macam sampah..sabr je lah an..hahaha..gudluck!!

5925- yg neh nyet yg knalkan ak, mule2 ingt sape la kan.. japgi same skul plak ngan pak khalid.. satu lecture plak haha wlaupon ko suh pggel ko nme btol ko tp ak suke agi pggel nme mnje ko haha n ak blaja prkataan sirok pon dr ko gak haha ko pntingkan mmbe n ak suke hehe nice knowing u buddy =))

‎5925_mle2 ak jmpe dye ny cm kerek jew,,mke gnas kowt,hehehe,,tp pas2 ak knal ngan dye ny,,perghhh mmg sempoi la,,rmah gler sng nk mymbng,,cter mcm2 n ske gax wt lwak,,x dew la sombong ner pown,,pape pown knangan ak ngan dye x dpt lper wlopon ak ngn dye dok tmpt len2,,hahaha

hello 5925.:) pakwe aku kate kau gay.hahaha cepat2 aku msg kau nak marah.'asal kacau balak aku??' HAHA sekali straight daa..pakwe aku yg gay kott..:DD sumpah best kawan dengan kau.dapat pulak u same.sumpah excited gila!! tak tipu! :D takde ayat lain yg boleh describe kau.except, KAU GILA! haha aku suka! :)) hope gila kita dapat semua yg kita hajatkan.goodluck kawan!!♥ :D

kadang2 hati ni tak punya niat..tapi ada kalanya berniat..terima kasih lah kat kamu semua yg dah ejakulate benih kebencian dan kesukaan terhadap aku..apa yg kurang aku akan perbaiki..yg baik akan aku statik kan..mungkin juga akan aku tingkat kan..apa2 pun..aku syg kamu semua.. ikhlas dari 5925..

mohamad faiz amirol ismail

:)