Sunday, November 7, 2010

nol

Nama aku Hashim..sebelum aku bercerita lebih panjang, aku nak describe ttg diri aku sikit. masa kat sekolah aku, merupakan pelajar tumpuan. aku dikatakan mempunyai muka yg tampan.. tetapi yg lebih penting mempunyai bodi yg cukup menarik. aku sedar aku memanglah menjadi tumpuan pelajar2 perempuan. tetapi masa tu aku masih tidak berminat utk berkasih kerana aku bercita-cita nak masuk U...

jadi impian aku tercapai tapi setakat masuk itm saja. aku dihantar ke cawangan yg tak berapa glamour. mula-mula aku rasa kekok..tapi..lama-lama terasa seperti aku memonopoli wilayah tandus, biasa lah.hidup sebagai seorang student..tak lari dari assingment yg berlambak..kadang2 tak cukup masa nak berehat..

hari ni tarikh keramat.aku rasa seperti mahu bina satu ruang yang kalis bunyi tanpa apa2 gelombang bunyi yg mampu menembusi kubikel tersebut..duduk.menetap.selama-lamanya...
keputusan exam bagi semester pertama telah pun bebas..

' Final Examination Results for Semester 1 2010/2011 will be published through Student Portal on 2 November 2010 at 5pm (applicable for FOUNDATION PROGRAMMES student only). Please login and click Examination Result.'

cumanya, aku tak punya satu kata hati yg kuat..hanya mampu berdiri, mengherdik,dan mencaci..hati aku umpama hati vakum...hampagas..nol..sifar..erti kata lain kosong..namun aku cuba beranikan diri...tapi..ahhh..aku bukan manusia yg ada superpower..yg mampu berbuat apa2.sesekali,,hisham mula menyentuh dinding kalis bunyi yg masih lagi khayal dalam khayalan imaginasi kubikelnya.cuba juga.dissilusinya.sungguh.namun.tiada mampu.masih kecewa

3 jam selepas pukul 5 ptg 2 november 2010

kulit mukanya mula terbentuk rupa..tersenyum..ada pula sedihnya...ada juga mnyesal nya..ada juga sedap nya..ada juga nikmat nya....keputusan yg diperolehnya tiada lah sehebat mana..masih tak mampu bagi anggapan dirinya...kadang-kadang..hisham terasa seperti mahu diserah kan dirinya ke hukum graviti..tapi akalnya masih ada..cuma terselit seketika dalam liku2 yg berpusar seperti satu tarikan..sedutan...bulatan hitam..gelap..hisham takut...

dan....
suatu ketika,,
Farah...

kawan baik nya..yg sudah lama mereka kenal..jngan di ungkit apa yg lepas..perbaharui apa yg lepas.suka?nikmat?sedih?segala kesedapan,kenikmatan.itu milik ALLAH..dan kamu.percayalah kepada ALLAH..